کتاب صوتی ستاره بازان اثر رومن گاری

 

 

دانلود فایل

 

 

 

 

توضیحات:
رومن گاری این کتاب را نخست در سال ۱۹۶۱ به زبان انگلیسی و با عنوان The Talent Scout به معنی استعدادیاب چاپ کرده بود. بعدها خودش آن را به فرانسه ترجمه کرد و عنوان Les Mageurs d’Etoiles را بر آن گذاشته بود که معنای تحت الفظی اش می شود ستاره خواران و کنایه از دو گروه است: یکی آلمایو که مرتبا ستارگان عالم سحر، جادو و شعبده بازی را به کاخ خود دعوت می کند و البته زود از دستشان خسته می شود. یکی هم بخش بزرگی از مردم کشور آلمایو که دائما در حال جویدن برگ های توهم زایی هستند که باعث می شود بیشتر در عالم ستارگان باشند تا روی زمین. ستاره باز برای آلمایو توصیف جالب تری است

 

رومن گاری در کتاب ستاره بازان، زندگی فردی مستبد در آمریکای جنوبی را به تصویر می‌کشد، که با خصوصیت و ویژگی‌های اخلاقی نامتعارفش مردم را به ستوه آورده و در نهایت به وسیله‌ی همان مردم گرفتار و سرنگون می‌شود.
خوزه آلمایو شخصیت اصلی داستان، پسری سرخ پوست است، که در گیر و دار مسیر زندگی پر فراز و نشیب خود به این نتیجه می‌رسد که جهان در دست شیطان اداره می‌شود. او برای اینکه بتواند در دنیا به بالاترین درجات دست یابد، باید تا حد ممکن بد بوده و روح خود را به شیطان بفروشد. او سعی دارد تا از لحاظ سیاسی رشد کرده و با اینکه مقامی رسمی ندارد اما به عنوان دیکتاتور بزرگ کشور شناخته شود.
کتاب ستاره بازان (The Talent Scout) در حقیقت داستان به قدرت رسیدن سرخپوستی خود رای با عقاید قبیله‌ای، که خواهان به دست آوردن رضایت شیطان است را شرح می‌دهد، نثر روان و توصیفات جالب رومن گاری (Romain Gary)، را می‌توان یکی از دلایل جذابیت بسیار این کتاب است.